12 listopada 2013

Tutorial: Kamizelka ze starych jeansów

English:

Hello :) On mine blog still jeans. It came out that I have a lot of pants to make over and not all are suitable to wear. So I had to figure something out and then I reminded myself that some time ago I've seen a picture with pants to vest make over. I have found it and got down to work :)

The idea wasn't mine but I will show You how I've made that :)


- First off all You have to cut out back side of pants with pockets on it.
- Then measure width of upper edge and mark it on pantlegs. Cut out strips from this marks to the lower edge.
- Sew it on with pockets pieces.
- Check how it fit on You and mark where You have shoulders. Measure how wide are Your shoulders and mark it in place where You've marked shoulders.
- Draw lines from Yours marks to the upper and lower edges. Cut out what's unnecessary and secure the edges.
- Measure Your back how wide they are and cut out a rectangle.
- Secure the edges and sew it on to the front side.
- Now You have to check how it fits You and connect strips.
- Your vest is already done :) Now just decorate it and enjoy it :)

Down there You have pictures with all steps :)



Polish:

Witajcie :) U mnie dalej jeansowo. Jak się okazało całkiem sporo tych spodni do przeróbek mam, a nie wszystkie nadają się do noszenia. Musiałam więc wykombinować coś innego i wtedy przypomniało mi się, że widziałam kiedyś zdjęcie z przeróbką spodni na kamizelkę. Odnalazłam je i wzięłam się do roboty :) Oto efekt mojej pracy:

A to zdjęcie którym się inspirowałam:
Pomysł nie mój, ale pokażę Wam krok po kroku jak powstawała moja kamizelka :)

Pierwsze co musimy zrobić to znaleźć niepotrzebne spodnie ;)
Wycinamy z nich tył z kieszeniami. Najlepiej tuż przy pasku i szwach bocznych a dół równolegle do kieszeni w odstępie ok. 5cm.
Dzielimy na dwie części pozbywając się łączenia.
Następnie mierzymy szerokość u góry i zaznaczamy odcinek o takiej długości na górze nogawek.

Wycinamy od zaznaczonego miejsca, po bocznych krawędziach, do samego dołu.
I tak razy dwa.
Następnie łączymy części górne z dolnymi.
Zabezpieczamy szwy i stębnujemy żeby ładnie się układały.
Teraz trochę mierzenia ;) Musimy przyłożyć na siebie to co już mamy i sprawdzić jak długą kamizelkę chcemy uszyć. Jak już sobie wybierzemy długość zaznaczamy w którym miejscu mamy ramiona.
Następnie mierzymy jak szerokie jest nasze ramie (najłatwiej to sprawdzić na dopasowanej koszulce) i zaznaczamy to na nogawce, najlepiej mierząc jak ona jest szeroka i odejmując szerokość naszego ramienia np. moje ramie ma 7cm, nogawka w tym miejscu 16cm, po odjęciu wychodzi 9cm, więc po obu stronach muszę odmierzyć po 4,5cm.

Jak to zaznaczymy to już pójdzie z górki ;)
Bierzemy linijkę i ładnie rysujemy odcinki, łączące części z kieszeniami i odcinki po prostej do góry, w ten sposób:


To co zbędne wycinamy, a z drugą nogawką robimy to samo, ale żeby sobie ułatwić pracę przykładamy jedną do drugiej i już nic nie mierzymy ;)


Teraz musimy zabezpieczyć brzegi podwijając je do środka, oczywiście na dwa razy.

Już prawie koniec ;)
Żeby połączyć obie części musimy zmierzyć szerokość naszych pleców, w miejscu gdzie chcemy mieć pasek łączący i wyciąć tak szeroki prostokąt z tego co zostało z naszych spodni. Wysokość prostokąta jest zależna od upodobań :) Pamiętajmy jednak o zapasie na szwy!
Podwijamy długie boki, a krótkie zabezpieczamy overlockiem bądź zygzakiem. Następnie przyszywamy pasek do boków naszych przednich części. Ja je przyszywałam od rygielka do rygielka, ale można sobie zaznaczyć samemu, w którym miejscu ma być pasek.

 Tak wygląda tył po zszyciu:
Zostało nam już tylko połączyć górę. W tym celu zakładamy na siebie kamizelkę, zbieramy paski na karku i łączymy szpilką.
Kładziemy na sobie paski prawymi stronami i przeszywamy w miejscu, które zaznaczyliśmy, a następnie obcinamy nadmiar, zabezpieczamy i stębnujemy szew.

(Trochę krzywo mi to wyszło :/ dobrze że jest schowane za szyją ;)

Kamizelka jest już gotowa :)
Możemy ją tak zostawić, albo trochę przyozdobić.

Ja do swojej dodałam z tyłu kokardę:
a z przodu ćwieki i guziki:
Tak się prezentuje na mnie:



Jak Wam się podobają efekty?

Zdecydowanie lepiej jest przerobić starą rzecz i dać tkaninie nowe życie niż wyrzucić ją do śmieci :)

xoxo
Vayle



39 komentarzy:

  1. Według podobnego kroju szyłam już podobną kamizelkę dla siebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam tą kamizelkę :) Bardzo ładnie Ci wyszła :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa koncepcja wykorzystania spodni:) Podoba mi się:) Żałuję, że nie noszę kamizelek:) Twój opis jest tak przejrzysty, że porwałabym się na wykonanie kamizelki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja od czasu do czasu w jakąś wskoczę ;)

      Usuń
    2. Przyjmiesz zaproszenie? http://www.adelaszyje.blogspot.com/2013/11/blogowa-zabawa-versatile-blogger-award.html#more

      Usuń
  3. Osobiscie ten pusty tyl nie bardzo mi pasuje, ale przod jest swietny. Jasne, ze lepiej wykorzystac jakis ciuch ponownie i go przerobic niz wyrzucic do smieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się średnio widzi ten tył, ale nie miałam już z czego kombinować ;)

      Usuń
  4. całkiem fajnie wygląda :) też lubię takie przeróbki starych rzeczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Przeróbki mają swój urok :)

      Usuń
  5. Brawo za kurs,rewelacyjnie wszytsko pokazałas;)Ja moge jedynie podziwiać;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Staram się pokazać wszystko tak, żeby każdy potrafił to zrobić :)

      Usuń
  6. Wow! Świetna jest, śledziłam tutorial z zapartym tchem. :D Też mi się ostatnio napatoczyły zepsute jeansy - może się uda je wskrzesić w innej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! Z chęcią zobaczę rezultat Twojej przeróbki :)

      Usuń
  7. Wyszło ciekawie, chociaż szkoda troszkę, że na tył już nie starczyło materiału. Byłoby jeszcze lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Też żałuję, ale spodnie miały dziury i nie miałam z czego skubnąć ;)

      Usuń
  8. Pomysł rewelacyjny !!!! super recykling

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale fajny pomysł :) Super kamizelka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ojej, ślicznie wyszła! Jestem fanką takich pomysłów, nie cierpię kiedy coś się marnuje, nawet stare jeansy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja mam dokładnie to samo, wszystko wykorzystać do ostatniej nitki :D

      Usuń
  11. Świetny pomysł na recykling. Można ją nosić do sportowych rzeczy i bardziej eleganckich. Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Rzeczywiście wyszła uniwersalna :)

      Usuń
  12. Moja koszula ! znaczy się mam identyczną, zresztą Ty wiesz :) super kamizelcia ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. No nie... na to bym nie wpadła :) Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W internecie mnóstwo inspiracji można znaleźć :D Dziękuję :)

      Usuń
  14. Rewelacyjna!!! Gratuluję pomysłu i wykonania, bo jest genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. super pomysł na zrobienie kamizelki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. odwiedziłam bloga Handmade - kursy, wzory, tutoriale i moja uwagę przyciągnęła ta śliczna kamizelka..KLIK i znalazłam się u Ciebie!! Ogromnie się ciesze. To co pokazujesz jest rewelacyjnym pomysłem na odświeżenie swojej garderoby :) jeszcze gdybym miała zdolności krawieckie ;) ale SPRÓBUJĘ. w końcu tutorial jest zrobiony z mega dbałością o najdrobniejsze szczegóły :)

    pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Cieszę się, że Cię zainspirowałam :) Spróbuj i koniecznie daj znać jak Ci poszło! :) Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)