13 kwietnia 2014

Tutorial: Zamek w okienku

English:

Hola Amigos! Today I will show You how to do a pocket with zipper in the window ;) We mark on the left side of the fabric place where the hole pocket will be.The same dash mark on the rectangle .Attach to the left side of the fabric rectangle right side so that the marked lines overlapped.Then stitched rectangle around the dash on foot , unless you have a narrower or wider zipper then you need to adjust the aperture to its width , but usually fits on foot .Now we need to make a hole , for this purpose we cut along the line , but the ends we cut toward the corners.Overturn the rectangle to the right side .Then we have to do blind stitch .Sew rectangle on each side and you're done with window. Now you have to Sew the zipper .Just put it in the hole and stitch it around :)Now we need to Sew the bag . We prepare rectangle pelted with three sides. Short side pelted sewn to the bottom of the lock..Then fold in half and stitched to the top of the zipper.
Sew the sides of the bag.
Pocket ready :) Nothing hard , right? :)


Polish:

Hola Amigos! Ostatnio szyłam kieszonki z zamkiem w okienku i stwierdziłam, że komuś kto jeszcze takiej nie próbował może się przydać tutorial :) Tak więc dziś Wam pokażę jak uszyć taką kieszeń, a niedługo zobaczycie do czego ją doszywałam ;)


Potrzebujemy tkaninę na jakiej chcemy kieszeń, zamek o wybranej długości i prostokąt oklejony flizeliną (ja okleić zapomniałam :D ) o wymiarach - długość zamka (całego) i szerokość zamka+2cm




Zaznaczamy sobie na prostokącie miejsce gdzie ma być otwór kieszeni, równo po obu stronach na szerokość zamka. Prostokąt zaprasowujemy na pół długimi bokami, żeby trzymać się środka.









Przykładamy do lewej strony tkaniny prostokąt prawą stroną w tym miejscu gdzie chcemy mieć kieszonkę.




Następnie doszywamy prostokąt dookoła zgięcia tak na stopkę, chyba że masz węższy lub szerszy zamek to wtedy trzeba otwór dostosować do jego szerokości, ale zazwyczaj pasuje na stopkę.



Teraz musimy zrobić otwór, w tym celu przecinamy wzdłuż zagięcia, ale końce nacinamy ukośnie w stronę rogów.




Wywracamy prostokąt na prawą stronę.



Następnie robimy ślepą stębnówkę żeby materiał ładnie się układał.









Podkładamy prostokąt z każdej strony (możemy sobie zaprasować żeby było łatwiej)










...i okienko gotowe. Teraz trzeba doszyć zamek. 
Po prostu wkładamy go w dziurkę i stębnujemy dookoła :)









Wlot gotowy teraz trzeba doszyć worek. Przygotowujemy prostokąt, krótką stroną doszywamy do dołu zamka.









Następnie składamy na pół i doszywamy do górnej części zamka.






Zszywamy boki worka.






Kieszeń gotowa :)








Nic trudnego, nie? :) Za jakiś czas pokażę Wam do czego doszywałam tą kieszeń, ale kiedy to nie wiem, bo ostatnio cierpię na chroniczny brak czasu i chęci, też tak macie czy to tylko ja? Chyba przesilenie wiosenne mnie dobija ;) Buźka!

16 komentarzy:

  1. Nie szyłam nigdy takich zamków. Bardzo to efektowne! Na pewno skorzystam z tego kursu obrazkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe wykończenie, nigdy o takim nie myślałam :-) Bardzo dobry tutorial.
    A czas i chęci mam nadzieję że Tobie powrócą bo bardzo lubię Twoje pomysły i uszytki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te miłe słowa, aż mi się cieplej na sercu zrobiło ;)

      Usuń
  3. Świetny tutorial, na pewno przyda się nie jednej osobie, może i ja się skuszę na takie wszycie zamka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest faktycznie proste! świetny tutek! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł, bardzo fajnie i przejrzyście nam to pokazałaś - dzięki Ci wielkie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Serdecznie zapraszam do powstającego spisu blogów. spisiocenablogow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny tutorial, na pewno skorzystam w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje się do ogarnięcia :) Tylko proszę mi wyjaśnić, co oznacza "ślepa stębnówka"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślepa stębnówka jest to stębnowanie materiału wewnętrznego doszywając zapasy szwu. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłam :D Chodzi o to, że zapas, który nam został po połączeniu materiału wierzchniego z wewnętrznym przykładamy do wewnętrznego materiału i przyszywamy go jak najbliżej łączenia, tak że stębnówka będzie od wewnątrz. Próbowałam to pokazać na zdjęciach, może z tym opisem będzie łatwiej. Nie znalazłam żadnego opisu w internecie, więc jeśli dalej nie wiesz o co chodzi to wstawię na dniach tutorial :)

      Usuń
    2. Dziękuję, teraz w połączeniu z fotkami jest znacznie jaśniej :D Niemniej żadnym tutorialem nie pogardzę, gromadzę wszystkie cenne instruktaże i porady od doświadczonych szyjących koleżanek! Serdeczności - Justyna

      Usuń
    3. Cieszę się, że mogłam pomóc :) Staram się dodawać co jakiś czas nowe tutoriale, więc zapraszam do zaglądania :) Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)