24 kwietnia 2014

Czy wiesz że...ciekawostki szyciowe część 2


Hej! Chwilę mnie tu nie było ;) Przerwa świąteczna się przedłużyła :D.
W końcu przyszła pora na kolejną dawkę ciekawostek o szyciu, wszystkich tych mniej lub bardziej ciekawych ;) Tych z Was których ominęła poprzednia część, czyli ciekawostki 1-9 zapraszam do lektury TUTAJ.



Nie przedłużając, czy wiesz że... 


10. Najprostszym sposobem na podwinięcie jeans'ów, a tym samym poradzenie sobie z kilkoma warstwami tkaniny na szwach bocznych, jest obcięcie zapasu po skosie. W ten sposób odejmiemy sobie trochę warstw do przeszycia w tych najgrubszych miejscach :)





11. Pozostając w temacie podwijania jeansów, jeśli chcesz skrócić spodnie kupione w sklepie, ale nie podoba Ci się wizja utraty oryginalnego podwinięcia, zastosuj metodę pokazaną na tym filmiku:





12. Gramatura materiału mierzona jest poprzez wycięcie z materiału kółka o powierzchni 100cm2 bądź kwadratu o boku 10cm, które następnie się waży, a otrzymany wynik mnoży przez 100. Uzyskana liczba wskazuje nam gramaturę materiału.
13. Podczas produkcji tkanin pierwsze kilka metrów ma "oszukaną" gramaturę. Tak więc ten sam materiał, z tej samej belki może mieć różną gramaturę. Żeby sprawdzić tą właściwą próbka wycinana jest dopiero po pierwszych 10-ciu metrach materiału. Warto zwrócić na to uwagę przy kupnie tkaniny z belki.


źródło niestety gdzieś zapodziałam



14. Jeśli szyjemy coś z cienkiej dzianiny, która jest podatna na rozciąganie dobrym rozwiązaniem jest zabezpieczenie niektórych miejsc poprzez wszycie taśmy silikonowej, która utrzymuje materiał, dzięki czemu w tych miejscach nie jest tak podatny na rozciągnięcia. Do wszywania najlepiej zastosować stopkę z podajnikiem taśmy.


źródła zdjęć: 1, 2, 3



15. Zamiast dziurawić materiał szpilkami możemy użyć zwykłych spinek do włosów. Przytrzymają materiał równie dobrze, ale nie spowodują żadnych uszkodzeń co w przypadku delikatnych materiałów i szpilek jest nieuniknione. Poza tym nie pokujemy się podczas szycia ;)


16. W przypadku szycia z surówki, a następnie farbowania, najlepszym rozwiązaniem jest użycie białych nici bawełnianych, które w odróżnieniu od poliestrowych są podatne na farbowanie i przyjmą kolor jaki będziemy nadawać gotowemu uszytkowi. W ten sposób zaoszczędzimy na niciach ;)


źródła zdjęć: 1, 2, 3



17. Jeśli potrzebujemy zmarszczyć długi kawałek materiału, i nie chcemy się bawić w pękające nici, wystarczy że wszyjemy zygzakiem sznurek/włóczkę w dwóch rzędach. Pociągając za nią nie musimy się bać, że w połowie nam pęknie, a po uzyskaniu odpowiedniego wyglądu wystarczy przeszyć materiał między włóczką, a następnie ją wyciągnąć.


źródło



18. Podczas szycia śliskich materiałów typu latex itp. bez użycia specjalnej stopki pojawia się problem, żeby jemu zapobiec wystarczy, że nakleimy na zwykłą stopkę taśmę, która będzie się gładko przesuwać po materiale i nie będzie się do niego kleić.


źródło



Mam nadzieję, że coś Wam się przyda. Osobiście nie wszystko z tej listy próbowałam, ale na pewno kiedyś skorzystam.


Witam wszystkich nowych obserwatorów, a moich stałych bywalców przepraszam, że nie było mnie tyle czasu, ale powiedzmy że przerwa świąteczna mi się przedłużyła i nie miałam wolnej chwili na zrobienie zdjęć.

Przypominam również o trwającym CANDY i serdecznie na nie zapraszam, a także na kolejne części szyciowych ciekawostek ;) Buziaki!

23 komentarze:

  1. świetne wskazówki! spodobała mi się szczególnie ta 1 czyli 10:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Cieszę się, że coś Ci się przydało :)

      Usuń
  2. Wow! Ja zamiast spinek do włosów używam klipsów biurowych, mają tą zaletę, że są w kilku rozmiarach :-) Czy mogę to jeszcze dopisać jako odpowiedź do pytania konkursowego? :-) Zapraszam również do mojej kociej zabawy: http://szyciekoty.blogspot.com/2014/04/koci-zajaczek-dla-matki-i-nie-tylko.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że możesz ;) Dzięki za zaproszenie.

      Usuń
  3. Dzieki! Patent ze spinkami podoba mi się najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spinek w domu nie posiadam, więc nie próbowałam :D

      Usuń
  4. cenna informacja dotycząca gramatury tkanin... nie wiedziałam o tym - wielkie dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozwijając kilometry materiału musiałam w końcu zapytać o te powycinane kółka ;)

      Usuń
  5. z tym marszczeniem to wielce sprytnie!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio podczas szycia przytrzymywałam skórę wsuwkami, nie wiedziałam, że to tak powszechny trik! Z tą gramaturą to mnie zaskoczyłaś - nie wiedziałam, że te belki tak oszukują;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no, cwane są :D Przy produkcji nie odcinają tego, więc kupując w sklepie jeden model może być grubszy od drugiego ;)

      Usuń
  7. Mimo, że nie szyje, bo nie umiem ;) post zaciekawił mnie jak mało który!
    Na prawdę się w niego wczytałam i znalazłam kilka rad dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :) Może dzięki temu zaczniesz szyć ;)

      Usuń
  8. Spinki i wszywany sznurek - super porady! A i jeszcze taśma na stopkę do śliskich tkanin :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patent z taśmą muszę koniecznie wypróbować ;)

      Usuń
  9. Ciekawy wpis i dużo dobre porady ułatwiające pracę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czemu nigdy nie wpadłam na ten patent ze spinkami ;)
    Dziękuję za tyle fajnych rad i czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) Na pewno będzie więcej! :)

      Usuń
  11. Z tą taśmą ciekawe, muszę to wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wpadłam na pomysł ze spinkami,a czasami się boje o materiały także pomysł świetny !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)