5 września 2013

Tutorial: Kieszeń pasplowana

Ehhh ale się namęczyłam z Photo Filtre :P Dzięki temu, że mój aparat ma pobity wyświetlacz i robiąc zdjęcia widzę tylko 1/2 ekranu O.o to muszę je robić na czuja. Co za tym idzie, po zgraniu na komputer czeka je jeszcze podcinanie, zazwyczaj wycinam prawie wszystko co znajduje się w obszarze którego nie widzę robiąc zdjęcia :/. No ale udało mi się i przygotowałam dla Was szczegółowy tutorial na kieszeń pasplowaną :) Mam nadzieję, że komuś się to przyda. Zapraszam:


Jako że jest to tutorial to robię tą kieszeń na kawałku zbędnego materiału.

Żeby uszyć taką kieszonkę musimy przygotować oprócz materiału na którym chcemy żeby ta kieszeń była 2 paski o szerokości 4cm, długość zależy od szerokości kieszeni jaką chcemy uzyskać. Zawsze do długości kieszeni dodajemy ok 4cm i tak długie paski wycinamy. Oczywiście wycinamy z tego samego materiału na którym chcemy tą kieszonkę.


Paseczki musimy złożyć na pół, lewą stroną do lewej i przeprasować.



W naszym materiale, w miejscu gdzie chcemy umieścić kieszonkę, rysujemy linię prostą o długości takiej jaką chcemy uzyskać kieszeń.


Następnie te dwa zaprasowane paski układamy tak żeby linia którą narysowaliśmy leżała na brzegu paska od strony szczeliny, w ten sposób:


Z drugim paskiem robimy to samo. Dokładnie na środku obu pasków rysujemy linię prostą, po której będziemy przyszywać je do materiału.

Ważne jest to żeby szwy były tej długości i szły w tym miejscu gdzie chcemy mieć kieszonkę. Żeby stworzyć otwór przecinamy wzdłuż zaznaczonej wcześniej linii (między paskami), zostawiając po ok. 1,5cm z obu stron.


Następnie nacinamy po przekątnej do każdego szwa. Uważamy przy tym żeby nie przeciąć nici.


Teraz przewracanie pasków na drugą stronę :) Najfajniejsza część :D Jeden pasek:


I drugi pasek:



Wlot kieszonki prawie skończony :) Teraz musimy przymocować paski po bokach, w ten oto sposób:




Tam gdzie jest przerywana linia idzie szew. Przyszywamy z dwóch stron i stębnujemy kieszeń dookoła.

Teraz zostaje nam już tylko wszyć worek. Wycinamy dwa kwadraty/prostokąty w zależności od tego jak głęboka ma być. Jeden kwadrat z materiału właściwego, drugi z podszewki. Ja szyję wszystko z tego samego, więc zaznaczyłam podszewkę liniami ;) (nie wiem czy widać)




Obracamy nasz wlot kieszeni na lewą stronę i do górnej części wlotu przykładamy kwadracik z naszego materiału (prawą stroną do lewej wlotu) i przyszywamy do górnego paska.


 
Z podszewką robimy dokładnie to samo, tyle że przyszywamy ją do drugiego, dolnego paska.
 

Jak już mamy doszyte obie części worka teraz wystarczy tylko ułożyć je na sobie (materiałem na wierzchu) i zszyć razem, nie pomijając pasków.




Obciąć zapasy szwów...
I kieszeń jest gotowa!





Kto podołał żeby dotrwać do końca temu gratuluję :) Mam nadzieję, że komuś się przyda ten tutorial :) Z chęcią obejrzę efekty pracy :) W razie jakiś uwag zapraszam do komentowania.

xoxo
Vayle


11 komentarzy:

  1. Fajna instrukcja, przyda mi się . Nie iwedziałam, że tak dziwnie się nazywa ta kieszeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że się przyda :) To jest pierwsza rzecz jakiej uczyłam się szyć na kursie krawieckim i tam też poznałam fachową nazwę tej kieszeni :D

      Usuń
  2. Ja też znałam tą kieszeń tylko pod nazwą wpuszczana :) Będę cię częściej odwiedzać bo widzę żę wiele się można u ciebie dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i cieszę się niezmiernie, że mogę się dzielić swoją wiedzą i że ona rzeczywiście się komuś przydaje :)

      Usuń
  3. Jestem z zawodu krawcową, ale jak żyję takiej nazwy tej kieszeni nie znałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Popdpisuję się pod wcześniejszym wpisem. Ja również nigdy w życiu takiej nazwy nie słyszałam, ale jak mówią człowiek uczy się całe życie...:)
    Tutorial fajny i jak będę wykonywać coś u siebie z kieszenią pozwolisz, że będę odsyłać niezorientowanych do twojej strony. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu, będzie mi bardzo miło :) Pozdrawiam.

      Usuń
  5. super a jeszcze tak nie dawno nie wiedziałam jak to zrobić .. szkoda że ta późno wpadłam na ten tutek :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie miałam okazji robić takiej kieszeni, ale tutorial na pewno wykorzystam. Jestem pewna, że będę zaglądać tutaj często :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dodane do zakładek - na zaś :-)
    Żebym jeszcze zrozumiała, czy zaczyna się na prawej czy lewej stronie materiału...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paski doszywamy do prawej strony materiału, a później przekładamy na lewą :)

      Usuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)