11 grudnia 2013

Tutorial: Getry w 5 minut!

English:

Hello :) Recently I wanted to buy warmers but I came out with idea to make it from old sweater. It's the easiest thing ever! You just need to cut off sleeves, prepare strip of knit and sew it on in the top off that sleeves, and it's done! :D 5 minutes and You have really warm leggins :) It's another idea to MY LIST, check this out :)


Polish:

Witajcie :) Ostatnio chodziły mi non stop po głowie getry, ocieplacze na łydki. Tak sprawdzałam na allegro, dodawałam do obserwowanych, ale ani razu nie kliknęłam "kup teraz". W końcu wena mnie natchnęła i postanowiłam zrobić sobie najprostsze ocieplacze na świecie :D


Do zrobienia potrzebujemy starego swetra, najlepiej takiego grubego, ale jak kto woli i dwa paski dzianinki. Ja akurat wykorzystałam odprute kiedyś ściągacze z rękawów jakiegoś sweterka.


Zamiast pasków dzianiny można równie dobrze wykorzystać ściągacz z dołu swetra.

Tak więc najpierw obcinamy rękawy najwyżej jak się da, czyli koło pachy.


Jako, że ja miałam już przygotowane ściągacze to nie mam zdjęć jak przygotować dzianinę, ale to bardzo proste. Wystarczy odmierzyć jak szeroki jest nasz rękaw na górze i pomnożyć wynik razy 2, nie dodawać zapasu, żeby lepiej trzymała.


Następnie zszyć krótkie boki prawymi stronami...


...i wywinąć na pół, tak żeby lewa strona była w środku.

Na górne części rękawa nakładamy przygotowane ściągacze, prawymi stronami i przyszywamy dookoła.




No i getry gotowe :D


Całość roboty zajmuje około 5-10min łącznie z szukaniem swetra ;) i w nogi ciepło! :)

Można je nosić naciągnięte jak zakolanówki.




Albo trochę zmarszczone jak typowe ocieplacze :)



Polecam! - testowane na mnie ;)

Btw. to kolejny podpunkt na naszej recyklingowej liście :) Już się tego sporo nazbierało! Super!

xoxo
Vayle


17 komentarzy:

  1. Oooo lubię takie gadżety, zwłaszcza te grzejące- chyba sobie zrobię, bo dzięki Tobie wiem jak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Ja już szukam kolejnych zbędnych swetrów :D

      Usuń
  2. Bomba,poradziłaś sobie na 6 ;)))Wniosek z tego taki,że potrzeba matką wynalazku;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zdecydowanie, wena wtedy jest największa ;)

      Usuń
  3. :) fajne :)
    Ja się w getry nie nabiję, ale dla Młodej na pewno pomyślę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie jej ciepło :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  4. haha przypomniałaś mi moją anegdotkę z dzieciństwa - ja jej nie pamiętam ale mama mi opowiadała jak to któregoś dnia (miałam ponoć 4-5 lat) mama przyłapała mnie jak z wielkimi nożycami zabierałam się za jej sweter. Gdy zapytała co robię odpowiedziałam, że getry! Po dłuższej rozmowie mama wyciągnęła ze mnie że gdzieś w TV zobaczyłam jak pani ze starego swetra odcina rękawy i robi sobie getry. Całe szczęście że mama w porę mnie dorwała bo ponoć to był nowiusieńki sweter :-)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej :D To dobrze że Cię mama w porę złapała! :D Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. A wiesz, że od kilku dni mam przygotowane 2 sweterki, aby zrobić z nich pulowerki i z rękawów właśnie ocieplacze? :) Ale nie dla mnie, tylko dla mojej córki. Twoje wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może czytamy sobie w myślach? :D Heh recykling dobra rzecz :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Pomysl kupuje i jak tylko znajde jakis stary sweter ciachne mu rekawy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Absolutnie genialne w swej prostocie. Dzięki za tutorial :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)