7 listopada 2013

Tutorial: Jak zwęzić spodnie jeansowe - szew ostębnowany

English:

Hello :) Today I will show You my way to narrow jeans. I've looked on internet how to do that, but only way I found was to narrow them on the not stitched side. Mine didn't want to cooperate when I've done that. So I had to find a way to make it right. 
First off all we have to mark when we want them to be narrower. We can do that by checking them with pants that fits or by trying them on ourself and marking with a pin.
On the stitched side we have unstitch one thread and start sewing in place where we left another one stitch. Oh my Gosh how embroiled :D
We have to sew from pin to pin on both sides. Then cut off whats left and secure stitches with overlock or zigzag.Do the same thing with another pantleg.
Down there You have pictures which shows every step. I know that my english is not perfect, I'm using dictionary when I write new posts but I hope that You've understood me :)

Polish:

Witajcie :) Dzisiaj tak tutorialowo. W końcu wzięłam się za torbę wypchaną spodniami do przerobienia ;) Większość poszła gładko, ale z jednymi się namęczyłam. Kupiłam kiedyś w sh dzwony abercrombie&fitch, w pasie i udach były dobre, ale wiadomo tych poszerzanych nogawek trzeba było się pozbyć ;)

Długo nie wiedziałam jak to ugryźć, a próbowałam z każdej strony. Szukałam trochę na necie, ale wszędzie pisali żeby zwężać po nieostębnowanej stronie, czego ja nie mogłam zrobić, ponieważ wtedy nogawki się dziwnie skręcały do środka, a po nałożeniu robiły się fałdy na kolanach. Innym sposobem było całkowite sprucie wewnętrznej strony, ale to było mi zbędne ponieważ na górze dobrze leżały.

W końcu wpadłam na pomysł, którym chcę się z Wami podzielić :) Efekty końcowy ma być taki:

Pierwsze co musimy zrobić to odmierzyć jak dużo musimy zwęzić. Możemy to zrobić poprzez przyłożenie innych spodni i zaznaczenie różnicy.

Albo nałożyć je na siebie lewą stroną i poprzypinać szpilkami przy ciele.

Od razu Wam mówię żebyście wbijali szpilki główką do dołu, bo ja zrobiłam na odwrót i przy ściąganiu strasznie się pokułam ;(
No i teraz pojawił się problem, ponieważ wewnętrzny szew jest ostębnowany, więc jak to wyminąć? Ja wpadłam na taki pomysł:

W miejscu gdzie nasz szew ma się łączyć z już istniejącym, wypruwamy odcinek ok 5cm, ale tylko z jednego stębnowania, w ten sposób:


Tak żeby szew łączący dalej był na swoim miejscu.
Teraz musimy zszyć spodnie w miejscach wcześniej zaznaczonych, czyli szyjemy od szpilki do szpilki. Przy szwie wewnętrznym szycie zaczynamy od miejsca gdzie znajduje się zostawiony przez nas szew łączący.

I przeszywamy do dołu.

Drugą stronę też, tylko tym razem nie mamy problemu ze starą stębnówką :)

Teraz musimy pozbyć się nadmiaru nogawek i zabezpieczyć krawędzie. Ja to zrobiłam overlockiem, ale można też przeszyć krawędzie zygzakiem.

 
Oczywiście to samo musimy zrobić z drugą nogawką.

Jak mi wyszło połączenie ze stębnowaniem? O tak:


Myślę że nie wygląda najgorzej ;)

Jeżeli tak jak ja chcesz tylko zwęzić, bez skracania, trzeba zabezpieczyć szwy na dole nogawki, ja to robię poprzez zaryglowanie zapasów.
Nici które wystają zawijam w środek:

Składam szew do tyłu:

I rygluje :)






Może ktoś ma jakiś inny sposób na poradzenie sobie ze szwem ostębnowanym?

Ja jakoś z tego wybrnęłam i podobają mi się efekty :)

A na koniec przedstawię Wam mojego pomocnika :) Oto Bumbala :)

xoxo

Vayle



18 komentarzy:

  1. cześć, świetna notka, też sobie czasem szyję :)
    pozdrawiam www.mkujawska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry sposób, zawsze zwężałam właśnie tę stronę, która nie była stębnowana po prostu. Mam jakieś opory przed przypinaniem szpilek na żywym organizmie - bałabym się, że po uszyciu stopa mi się nie zmieści...jakoś :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja też, ale te spodnie bardzo brzydko się układały jak zwęziłam tylko z jednej, więc trzeba było kombinować ;) a stopa dała radę :D

      Usuń
  3. Zrobiłam wg tutorial'a i wyszło świetnie. Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że mogłam pomóc :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Spoko wyszło :) trochę inaczej, niż u mnie, ale efekt zadowalający :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. A według mnie nie powinno się tak tego robić. Nie lepiej by było zwężać tylko od strony w której nie ma tego brązowego stębnowania, czyli od wewnętrznej strony nogawki? Wtedy ta ładnie ostębnowana została by bez zmian, a to wyglądałoby o wiele estetyczniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie byłoby estetyczniej, ale nie zawsze da się zwęzić tylko po jednej stronie. Ja próbowałam najpierw tylko z tej niestębnowanej strony zwęzić, ale wtedy nogawki skręcały się do wewnątrz tworząc w kolanie takie jakby fałdki z zawiniętego materiału. Jak spodnie są mocno poszerzane to zwężanie z jednej strony niestety nie zdaje egzaminu.

      Usuń
    2. Myślę, że niestety trzeba z obu stron zwężać, tak jak piszesz Vayle bo będą się skręcały nogawki :)

      Usuń
    3. czasami jest tak ze z jednej stony sa poszerzane wiec można zwezic jedna a ostebnowana zostawić ale jak sa mocno rozszerzane to lepiej z obu stron bo tak jak dziewvzyny pisza nogawki będą skrecaly się . ja bym co mogla zrobić to jeśli się ma bardzo podobne nici to doszyć stebnowke do końca .pozdrawiam i zapraszma do siebie :)

      Usuń
  6. Taki pomocnik to wiadomo - BEZCENNY ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ;) Gdyby tylko był taki pomocny jak jest bezcenny :D

      Usuń
  7. to jest coś, co na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super,jutro sie biore do roboty:)Pozdrawiam.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, jeżeli nie trzeba dużo zwężać to ja szyję tak, że szew wypada przy stębnówce tzn od lewej strony spinam i szyję obok szwa. A tą stronę bez stębnowania-szyję normalnie. Też tak zwężam w biodrach jeżeli dzinsy się trochę " rozlazły...Szycie wypada tuż przy stębnowaniu i wcale nie widać. Jeżeli zbyt zagmatwałam, służę radą ...https://www.facebook.com/pages/Bi%C5%BCuteria-Bransoletki-Moje-r%C4%99kodzie%C5%82o/510091042366674

    OdpowiedzUsuń
  10. U ciebie wygląda wszystko łatwo a w moich spodniach schody zaczęły się właśnie przy wewnętrznym szwie: niby z wierzchu wygląda tak samo ale wewnątrz był inny i się pogubiłam :-\ musiałam robić na oko i teraz dziwnie wyglądają nogawki przy kolanach :-\

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy tutorial, ja niedawno zrobiłem grafikę na spodniach i dodatkowo zwężyłem nogawki, lecz na gruby materiał jeans'owy farba akrylowa nie specjalnie się nadaje z tego względu że pęka, poszukuję teraz czegoś bardziej elastycznego próbowałem spray wysokiej jakości ale też nie daje dobrego efektu. Może ktoś z was zna farbę o bardziej elastycznej strukturze nadającej się do wykonywania nadróków. Przy okazji zapraszam na swoją stronę: http://ernestochene.nstrefa.pl/wrangler-custom/
    Można tam obejrzeć efekt przeróbki spodni. Pzdr. Esto

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)