9 listopada 2013

Moja maszyna - Recenzja Janome 423S


Możliwe że niektórzy z Was staną niedługo przed wyborem jakiego ja musiałam dokonać kilka miesięcy temu. Jakim?


Wyborem maszyny do szycia.


Powiem szczerze, że w tamtym momencie nie miałam zielonego pojęcia o funkcjach jakie posiadają domowe maszyny, ponieważ przygodę z szyciem maszynowym zaczęłam od przemysłowych stębnówek, owerloków, renderówek itp. a w domu miałam starą Victorię, której funkcje mogę wyliczyć na jednej dłoni ;).
Wszystkie informacje o maszynach wyszukiwałam w internecie. W wyborze pomogły mi też dziewczyny z forum Szyjemy po godzinach za co jestem im bardzo wdzięczna.


Na początku chciałam kupić maszynę komputerową, ale zdałam sobie sprawę że chcę szyć dużo ciuszków z dzianiny, a w tym wypadku kupno overlocka było niezbędne. Wiem, wiem niektórzy radzą sobie z dzianiną na zwykłej maszynie, ale to nie to samo, dzianinę poprawnie się szyje na overlocku.


Jako, że mój fundusz był okrojony do ok. 2000zł musiałam się zmieścić w tej kwocie i z maszyną i z overlockiem. Naczytałam się mnóstwo dobrego o maszynach Janome, więc na nich się skupiłam. Tak oto mój wybór padł na wzmocnioną maszynę Janome 423S i ovelocka Janome 990D.



Dziś przedstawię Wam maszynę, a o overlocku będzie osobny post :)

Tak wygląda  mój sprzęt:





A to są specyfikacje maszyny:

- 25 programów ściegowych (w tym ściegi użytkowe, kryte, elastyczne, owerlokowe i ozdobne)



 

- płynna regulacja długości ściegu (max 4mm)
- płynna regulacja szerokości ściegów (max 5mm)




 

- wolne ramię - łatwe szycie na okrągło (nogawka, rękaw)



 

- regulacja docisku stopki (4 pozycje)



 

- możliwość szycia wstecz (zakańczanie ściegów)



 

- wyłączany transport



 

- wbudowany zewnętrzny obcinacz nitek



- wbudowany nawlekacz igły



 

- możliwość szycia podwójną igłą (szycie dekoracyjne)






- zatrzaskowe mocowanie stopek - SYSTEM MATIC



- chwytacz wahadłowy





- automatyczne obszywanie dziurki
- wzmocniona konstrukcja- metalowa obudowa



Podstawowe wyposażenie:




- stopka do wszywania zamków
- stopka do automatycznego obszywania dziurki
- stopka do podwijania
- szpulki 3szt.
- zestaw igieł
- rozpruwacz
- wkrętak
- oliwiarka
- adapter do ściegu krytego


Dodatkowo nie na zdjęciu:
- stopka uniwersalna
- kabel zasilający
- rozrusznik nożny
- sztywna walizka, której wcale nie używam, ponieważ musiałabym za każdym razem zdejmować nici i odłączać kabel od maszyny, w przeciwnym razie walizka nie wchodzi do końca ;(


Cena: ok. 999zł



Jakie są moje spostrzeżenia na temat tej maszyny?


Ogólnie jestem z niej zadowolona, chociaż po tym jak przesiadłam się z przemysłówki na tą maszynę to byłam bardzo zawiedziona jej prędkością, mogłaby być szybsza, ale to moja opinia. Czytałam gdzieś że ktoś się skarżył że mogłaby być wolniejsza...no cóż każdy ma inne potrzeby ;)


Jeżeli chodzi o ściegi to uważam, że ma ich wystarczająco. Nawet z niektórych nigdy nie korzystałam.
Osobiście chciałabym żeby miała alfabet, ale to jest bajer nie za tą kwotę ;)


Szyje równo i ładnie. Przeszywa grube warstwy materiału, uszyłam na niej dwa wełniane płaszczyki, w których momentami było na prawdę grubo materiału i dała radę. Wiadomo czasem trzeba jej pomóc, ale planuję nabyć stopkę z górnym transportem i jestem pewna że będzie szyła każdą tkaninę bez zająknięcia :)
Z podkładaniem dzianiny też dała radę i to bardzo ładnie.


Obsługa maszyny jest banalnie prosta! Tak na dobrą sprawę nawet nie musisz czytać instrukcji, chyba że tak jak ja czytasz całą przed rozpoczęciem użytkowania nowej rzeczy :D








To samo jeśli chodzi o wybór ściegów, zakładanie nici, zmianę stopki czy igły, nawijanie czy zmianę szpulki, wszystko dzieje się szybko i łatwo. 





Uwielbiam jej schowek w podstawie, jest cudowny! Wszystko co niezbędne mam pod ręką.




Te suwaczki od długości i szerokości ściegu trochę ciężko chodzą, ale ja wiem...może się jeszcze nie wyrobiły :D

Fajne ma trzonki na nici :) są metalowe i wysuwane do góry jak antena :)





Marzy mi się żeby była jeszcze o kilkadziesiąt ściegów na minutę szybsza ;) ale jeśli ktoś nigdy nie szył na przemysłówce to na 100% nie będzie narzekać na prędkość, to tylko mój kaprys ;)


Poza tym jakaś taka głośna mi się wydaje :/ Zdecydowanie muszę uszyć pod nią podkładkę, bo mnie to trochę irytuje.


Jedyne problemy "techniczne" jakie z nią miałam były z mojej winy, bądź niewiedzy (np. szew źle wychodził, bo miałam w niej złą igłę) ale Pan z ETI (polecam! bardzo pomocny jegomość :) ) wszystko ładnie mi tłumaczył :)


W ogólnym rozrachunku jestem z niej zadowolona i mogę ją z czystym sumieniem polecić każdemu kto by chciał porządną maszynę, posiadającą wszystko co niezbędne, a nawet jeszcze więcej!


21 komentarzy:

  1. Fantastycznie, że napisałaś o swoich doświadczeniach z maszyną. Chciałabym zaopatrzyć się w nową maszynę, bp ta, na której staram się nauczyć szyć robi problemy, więc Twoja opinia o maszynie jest dla mnie bardzo cenna. Dziękuję za ten artykuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) Cieszę się że mogłam pomóc :)

      Usuń
  2. Świetnie wszystko opisałaś, czuję się zachęcona może sama powinnam zrobić taką recenzję mojej maszynie: ) Pozdrawiam: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! Opinie innych są bardzo ważne przed zakupem nowej maszyny :) z chęcią przeczytam o Twojej :)

      Usuń
  3. Dużo dobrego słyszałam o Janome, choć te maszyny są na razie daleko poza moim zasięgiem finansowym, ale może kiedyś. Teraz priorytetem jest dla mnie overlock (bo, jak pisałaś, bez tego się nie da), więc czekam z niecierpliwością na recenzję Twojego, a tymczasem zapraszam na Candy http://zaszewka.wordpress.com/2013/11/10/kocie-candy/ Pozdrawiam i dziękuję - fajny wpis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się jeszcze w tym tygodniu napisać co nie co o swoim overlocku :)

      Usuń
  4. Właśnie zastanawiam się nad zakupem maszyny. Dla mnie jednak potrzebne jest coś z niższej półki cenowej. Bardzo fajnie wszystko opisane :) Przyda się :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli uda Ci się trafić jak będzie dostępna to polecam maszynę Silvercrest z Lidla. Osobiście na niej nie szyłam, ale naczytałam się MNÓSTWO dobrego na jej temat. Zresztą samo to że w ciągu jednego-dwóch dni znikają wszystkie daje do myślenia ;)

      Usuń
    2. Właśnie dużo słyszałam o tej maszynie :) Nawet pisałam do Lildla kiedy znów będzie :D Wypatrzyłam sobie dwie i jestem w kropce bo nie wiem którą wybrać :) Będę ogromnie wdzięczna jeśli pomożesz :)
      http://allegro.pl/maszyna-husqvarna-redstar-r10-5lat-promo-gratis-i3683194811.html

      http://allegro.pl/nowa-maszyna-do-szycia-juki-hzl-27z-f-vat-gw-3lat-i3691800406.html

      Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na candy :)
      http://skrzydlatachatkaaj.blogspot.com/2013/11/moje-swiateczne-candy-kochani-ogaszam.html

      Usuń
    3. No więc tak, od razu mówię, że nie szyłam na nich i swoją opinię opieram na informacjach znalezionych w internecie. Jeżeli chodzi o te dwie maszyny to zdecydowanie Juki. Ten redstar r10 to nie jest wcale husqvarna tylko tania, chińska maszyna, więc odradzałabym jej zakup. Sprawdzałam parametry i Juki hzl-27 ma wszystko co niezbędne. Jedynie czego jej brakuje to automatyczne obszywanie dziurki, ale to chyba nie ta kategoria cenowa. Moim zdaniem na tego redstara nie ma co patrzyć. Zdecydowanie polecam Juki :)

      Usuń
    4. Aaa i zapomniałam dodać, że wyszedł nowy model hzl-27, właśnie zastąpili go modelem hzl-29z http://www.maszyny-szwalnicze.pl/juki-juki-hzl29z-stopek-igly-szpulek-p-541.html

      Usuń
    5. Dziękuję ślicznie za pomoc :) Tego mi było trzeba :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
    6. Cieszę się że mogłam pomóc :) Teraz czekam na uszytki na nowej maszynie :) Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Szkoda, że moja opinia o maszynie została źle zrozumiana :(. Nie zarzucałam tej maszynie, że jest za szybka i mogłaby być wolniejsza, tylko że regulacja prędkości szycia maszyny nie pozwala na szycie także wolno lub w średnim tempie.
    Czy Twoja Janome potrafi szyć w tempie np. 1-2 szwy na sekundę? Moja niestety albo nie szyje wcale, albo już szyje dość szybko. Szyłam kiedyś także na Silvercrest i tam nie było takiego problemu. Skoro tylko ja na to narzekam, to czy to możliwe że trafił mi się jakiś słaby napęd i powinnam złożyć reklamację?
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety moja maszyna nie posiada regulacji prędkości szycia. Oczywiście mogę ją zwiększać i zmniejszać używając pedała, ale nie mogę sobie ustawić jak ma szyć ;) Jak lekko dociskam to jedzie tak 1-2/sek. ale ciężko jest utrzymać tą prędkość. Trzeba dobrze wyczuć pedał żeby sobie manewrować szybkością. Długo na niej szyjesz? Może jej po prostu jeszcze nie wyczułaś :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Pisząc o regulacji napędu szycia miałam na myśli oczywiście dołączony pedał. Wygląda na to, że mój pedał jest uszkodzony :(. Szyję na niej już prawie rok. Kiedy chcę coś uszyć dokładniej, to muszę kręcić ręcznie kołem albo szyć seriami jednosekundowymi z przerwami. Jest to trochę uciążliwe.
      Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    3. Wczoraj sprawdziłam czy rzeczywiście da radę szyć tak wolno jak napisałaś, niestety nie da rady :/ rzeczywiście maszyna jak zaczyna szyć to już w większym tempie. Wcześniej nie zwracałam na to uwagi, więc jednak z Twoim pedałem jest wszystko dobrze :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    4. Witaj
      Odnośnie napędu 423 S to ma ona jakiś problem z rozrusznikiem nożnym. Gdy ją zakupiłam nie szło szyc w wolnym tempie, oddałam maszyne na serwis wymienili mi rozrusznik... Chodziła jak marzenie tzn szyła wolno, szybko jak chciałam ale za jakis czas problem znowu powrócił. Niestety serwis Janome nie obejmuje gwarancja rozruszników nożnych i tylko raz zrobił ukłon w moja strone i wymienił rozrusznik. Szkoda tylko ze pomogło na chwile. Brak wolnego tempa jest strasznie uciążliwy szczególnie dla osób początkujących.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Jak maszyna się sprawuje? Nadal jej używasz? Mi się bardzo podoba, ale zastanawia mnie dostęp do bębenka. Nie przeszkadza mi chwytacz wahadłowy, ale jak z dostępem do niego i zmianą nitki dolnej? czy odsuwanie tej obudowy jest wygodne? czy ona się jakoś nie uszkadza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już niestety z niej nie korzystam, ale nie dlatego że mi nie pasowała tylko przy firmie musiałam się przerzucić na coś mocniejszego ;) Szczerze Ci powiem, że mimo iż odsuwanie tej obudowy nie było problematyczne to poleciłabym Ci jednak kupić model wyżej 525S z racji właśnie na chwytacz. Szybciej, przyjemniej i łatwiej wymienia się nitkę przy chwytaczu rotacyjnym i gdybym teraz kupowała domową to na pewno z takim chwytaczem :)

      Usuń
  7. Nie znałam dotychczas tego producenta. Maszyna prezentuje się bardzo fajnie i będę musiała bliżej zapoznać się z tą marką.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)