15 września 2013

Tutorial: Jak najłatwiej wypruć szew owerlockowy :)


English:

Subject can sound funny, but after my journey with searching for right thread tension when I was sewing blouse from two different types of knit I realized that someone else can have the same nightmare so I've decided that I'll try to help :) I've mastered this method  when I was on course. I think it's the quickest way to unstitch an overlock stitch :) If You know some better/quicker method I would love to find out :)


- So...we have a overlock stitch.
- First off all we have to cut out threads from each sides.
- Then gently draw out right needle stitch and pull it out moving fabric
- The same thing we have to do with left needle stitch
- And now we can see that other threads are going out of fabric
 


Below You've got step by step pictures :)
I hope I've helped someone :)



Polish:

Temat może się wydać zabawny, ale po moich przygodach z szukaniem idealnego naprężenia nici przy szyciu bluzki z dwóch różnych rodzajów dzianin, zdałam sobie sprawę że ktoś inny też może przeżywać ten koszmar, więc postanowiłam trochę pomóc :) Sposób ten poznałam w szwalni na kursie. Myślę, że jest to najszybsza metoda wypruwania szwu owerlockowego :) Jeżeli masz lepszą/szybszą chętnie się o niej dowiem :)





Więc...mamy szew owerlokowy:



Najpierw musimy obciąć  nici po obu końcach:





Następnie delikatnie wyciągamy nitkę prawej igły



I ciągniemy za nią przesuwając materiał





Dokładnie to samo robimy z nitką lewej igły





Jak już zauważyliście pozostałe nici same odchodzą od materiału :)



Mam nadzieję że komuś się to przyda :)

xoxo
Vayle



12 komentarzy:

  1. Nie wpadłabym na to ;) Pozdrawiam www.mkujawska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooh! This is really useful! Thank you!

    OdpowiedzUsuń
  3. do tej pory prując szew owerlokowy mogłam sobie pozwolić na odcięcie go z kawałkiem materiału, ale w przyszłości na pewno się przyda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie zawsze można odciąć :( , a prucie kawałek po kawałku strasznie męczy :D

      Usuń
  4. Zawsze myślałam, że jedyną metodą na pozbycie się tego szwu, jest brutalne użycie nożyczek ;)Dzięki za tego tutka! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że mogłam pomóc :) Pozdrawiam.

      Usuń
    2. dokładnie tak samo robiłam nerwy+nozyczki :( teraz już mam haka na ten ścieg, dziękuję bo na pewno nie jeden raz zastosuję

      Usuń
  5. widzę że nie tylko ja stosuje ten sposób

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki! również nie znałam i jak widać najprostsze metody są najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)