20 września 2013

Tutorial: Etui na telefon

English:

As I promised, specially for You I'm uploading tutorial: how to do a phone case like this one. I've hardly found a moment to upload it today. My scaner didn't want to cooperate, but I finally made it :) There's a lot of pictures, so I will not write to much, we can see all on them. If someone would like to see a tutorial for the other one, just write it on comment and I'll gladly upload it :) So lets get started:

Down there is a pattern for You in 1:1 size, so You can print it and use :) If someone have narrower phone, just change width. Back side of this phone case is front and down of the front connected. Cut out 3 parts of it for a lining.

- First we have to cut out all parts
- Connect front with down of front
- Stitch it
- Sew on sides to the front and back
- Do the same with lining, cut out stocks and roll over to the right side
- Now sew on two parts of flap right to the right side, stitch it and roll over to the right side
- Manually sew on lace
- Pin on flap to the back and roll over to the left side
- Then insert lining inside and stitch it leaving hole
- Use that hole to roll over everything to the right side
- Sew on this hole
- Sew on fastening

And now it's almost done, You just need to sew on bow. Unfortunately I haven't got pictures how to do that, but if You want I will gladly sew another one and show You how to do this :) I hope that someone will use this tutorial :) Down there You've got pictures with all this proces :)



Polish:

Zgodnie z obietnicą wstawiam dla Was tutorial: jak zrobić etui na telefon takie jak to. Ledwo znalazłam chwilę żeby się wyrobić na dzisiaj. Skaner nie chciał współpracować, ale w końcu się udało :) Bardzo dużo zdjęć, więc nie będę się rozpisywać, wszystko na nich widać :) Jeżeli ktoś chciałby tutorial na to drugie etui to proszę napisać w komentarzu, a ja z miłą chęcią je wstawię :) Tak więc zaczynamy:

Specjalnie dla Was przerysowałam wykrój:




zdjęcie 1:1 więc można od razu drukować. Jak ktoś ma węższy telefon wystarczy przyłożyć do wykroju i pomniejszyć. Tył to oczywiście połączenie przodu z dołem przodu bez zapasów ( x3 na podszewkę). Wszystkie części już z zapasami.

Projekt mojego etui (zrezygnowałam z ćwieków na koronce)





Najpierw wycinamy wszystkie części




Łączymy przód z dołem przodu







Stębnujemy



Przyszywamy boki etui do przodu







I do tyłu






Podszewkę zrobiłam z takich fajnych ściereczek znalezionych w Rossmann'ie:




Szyjemy podszewkę w ten sam sposób co wierzch, ale bez dzielenia przodu na części.






Obcinamy zapasy z obu części i przewracamy podszewkę na prawą stronę.







Teraz trzeba zająć się klapką. Zszywamy dwie części prawą stroną do prawej.




Obcinamy zapasy, przewracamy i stębnujemy dookoła. Teraz możemy się zająć koronką :)




Przyszywamy ręcznie. Jak już mamy to zrobione, przyczepiamy klapkę do tyłu wierzchu i przewracamy z powrotem na lewą stronę.






Wciskamy podszewkę do środka i stębnujemy dookoła, zostawiając dziurkę do wywrócenia wszystkiego na prawą stronę.





I wywracamy :)






Zszywamy pozostałą dziurkę i doszywamy zapięcie :)







Etui prawie gotowe, zostaje zrobienie kokardy i doszycie jej na środku. Niestety nie mam zdjęć tego procesu, ale jak ktoś będzie ciekawy to z chęcią uszyję jeszcze raz taką kokardkę i wstawię instrukcję :)

Tak wygląda gotowe etui:





Mam nadzieję że komuś się to przyda :) Dziękuję za uwagę i każdemu kto dotrwał do końca gratuluję :)



9 komentarzy:

  1. Świetny pomysł:) bardzo efektowne jest to etui:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Cieszy mnie, że nie tylko mi się podoba :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Ooh! Thank you so much for this! I love that it is so picture heavy - makes it perfect for photo junkies like me! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You're welcome :) I'm glad that You enjoyed that :)

      Usuń
  3. ojj wyszło słodkie ;Dpodoba mi się
    u mnie konkurs;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Etui super na pewno skorzystam i zapraszam do mnie i d obserwacji,pozdrawiam Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Liczę na to, że pochwalisz się jak już uszyjesz :) Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Bardzo oryginalnie te etui wygladają. Super !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)