18 lutego 2014

Tutorial: Needlebook - igielnik

English:

Hi! As I promised, today I will show You a Needlebook tutorial. If You wanna check it in English please use translator :)


Polish:

Witajcie! Tak jak obiecałam, może lekko (bardzo :P ) po czasie, ale wstawiam tutorial na igielnik-książeczkę, którą można było wygrać w moim candy ;)



Będziemy potrzebowali kilka kawałków bawełny, ociepliny, filcu, gumki okrągłej i jakiś drobiazgów do dekoracji, a także krawieckich przydasiów do środka.

Jak zrobić okładkę pokażę Wam na podstawie mojej okładki do notesu, ponieważ za późno złapałam za aparat podczas tworzenia igielnika ;)

Wycinamy prostokąt o wymiarach: 12x11,  pasek na bok książeczki o wymiarach: 12x4 i 4 paski na tylnią okładkę każdy o wymiarach 5x11




Najpierw łączymy małe paski prawymi stronami





Przeprasowujemy szwy żeby ładnie nam się układało




Następnie łączymy przód i tył ze środkiem













Jeśli chodzi o dekoracje to możecie je dodać teraz, albo po połączeniu okładki z ociepliną, jak wolicie.


Resztę pokażę Wam już na właściwym modelu ;)

Wycinamy ocieplinę i łączymy ją za pomocą szpilek bądź stębnowania z okładką żeby się nie przesuwała podczas pikowania.











Następnie pikujemy w wybranych przez siebie miejscach...




...i dekorujemy przód okładki.




Pora na gumkę, ja o niej zapomniałam w moim modelu i później kombinowałam z tasiemką, a powinnam w tym momencie doszyć gumkę, w ten sposób ( mi trochę pękła :P ) :




Teraz wycinamy podszewkę wielkości równej wszystkich połączonych części czyli tu wychodzi 12x22




Przykładamy ją prawą stroną do prawej okładki i łączymy dookoła zostawiając ok 4cm otwór na wywrócenie całości na prawą stronę.







Przewracamy i zaszywamy dziurkę










Teraz zaznaczamy szpilkami środek po obu stronach, żeby prosto przeprowadzić szew




Następnie wycinamy 2 prostokąty z filcu, około 1/1,5cm mniejsze niż okładka, układamy równo w środku książeczki i przyszywamy od szpilki do szpilki.






 







Filcowe karteczki możecie dekorować przed przyszyciem, ja to zrobiłam już jak wszystko było gotowe. Użyłam do tego bawełnianej i satynowej tasiemki, gumy i kilku przydasiów. Wnętrze książeczki robicie według swojego uznania :)





Teraz tylko trzeba doszyć guziczek do zamknięcia i w zasadzie to już wszystko :)





Needlebook gotowy :)









Dopiero teraz zauważyłam jaka jest różnica między zdjęciami ze starego aparatu, a tymi nowymi (2 ostatnie i te z notesem) ;)


Jak któraś z Was uszyje to podajcie mi linka, z chęcią obejrzę Wasze książeczki :) Ktoś się podejmie wyzwania? :)


18 komentarzy:

  1. To jest genialne!!!! Świetny tutek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Trochę się naczekaliście, ale mam nadzieję że było warto :D

      Usuń
  2. Wyzwania nie podejmę, bo jestem słaba w szyciu :D Ale powiem, że pomysł genialny i kolorki super ;))) A te szpilki z główkami-serduszkami - boskie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo prosto opisane, aż się chce uszyć....ale na razie muszę sobie dać czas, bo inne sprawy mnie gonią ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak znajdziesz chwilę to polecam! Miałam dużą frajdę podczas szycia igielników :)

      Usuń
  4. Fajnie że udało Ci się obfotografować kolejne kroki, ja się tak wciągnęłam w szycie że o zdjęciach zapomniałam całkiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podczas szycia pierwszego też zapomniałam, ale ten drugi się załapał na sesję ;)

      Usuń
  5. Świetny pomysł, ale chyba trzeba mieć do niego umiejętności ;):*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest całkiem prosty w wykonaniu, a do tego wciągający ;)

      Usuń
  6. Świetny pomysł, ale chyba trzeba mieć do niego umiejętności ;):*

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, super :) i zawsze można mieć mieć pod ręką

    OdpowiedzUsuń
  8. It`s so sweet...thank you for tutorial!

    Greetings from Germany,
    *.:。✿*Herzlichen Gruß Klaudia*✿。.:*
    *✿*.:。: .*✿* *✿*.:。: .*✿* *✿*.:。: .*✿*

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł i elegancko się prezentuje. Inspiracji może być wiele, można jej dołożyć wąski brzeg, podobny do kanta książki - wzdłuż brzegu książki, aby wchodziła do środka zamykając ją. Ja mam myszkę, jako pierwszą pomoc w szyciu, uszytą przez córkę. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)