8 marca 2014

Jak zmienić wygląd bloga?


Witajcie! Na początek z racji 8 marca tulipanki z okazji naszego święta, żebyśmy wszystkie były zawsze piękne, młode i miały głowy pełne pomysłów :*


źródło



Ostatnio na moim blogu pojawiło się masę zmian, z których jestem bardzo zadowolona i z tego co pisaliście Wy również, co mnie bardzo cieszy :). Nie powiem że było to proste zadanie, bo dla kogoś kto wie tylko tyle, że <b>...</b> to jest pogrubienie, grzebanie w kodzie html było nie lada wyzwaniem.

Wszystkie zmiany wprowadzałam samodzielnie posiłkując się poradami znalezionymi w internecie. Natrafiłam na kilka ciekawych stron z łopatologicznymi wyjaśnieniami i chciałabym się z Wami nimi podzielić.




Pierwsze miejsce jakie odwiedziłam i bardzo polecam to blog Hafija's Blogger Design. Możecie na nim znaleźć mnóstwo tutoriali z obrazkami jak krok po kroku zmieniać kod html. Wszystkie dostępne tu:






Kolejny blog na którym znajdziecie masę informacji o podrasowaniu bloga to Pomocnik Blogera. Sporo z dostępnych na nim tutoriali pokrywa się z tymi z bloga powyżej, ale jest kilka nowych, więc warto tu zajrzeć. Polecam:





Apetyt rósł mi w miarę jedzenia. Szukając dalszych możliwości zmian trafiłam na Forum Blogowe, a na nim prawdziwa uczta. Możecie sobie przeglądać dziesiątki stron z odpowiedziami na pytania dotyczące blogów na różnych platformach, dla każdego coś miłego. Żeby zobaczyć kody trzeba się zarejestrować tu:





Na kilku stronach znalazłam spisy selektorów z oznaczeniami co z czym się je i jaki czemu odpowiada. Polecam sobie zerknąć:





Na tej stronie znajdziecie kilka przydatnych arkuszy css, które wystarczy wkleić wchodząc w szablon ---> dostosuj ---> zaawansowane ---> szablon css :





Ja osobiście korzystałam tylko z tych stron, bo moim zdaniem mają najwięcej do zaoferowania w tym temacie. Dla tych co chcieliby zagłębić swoją wiedzę w html i css polecam lekturę tych stronek:



Kolory w języku html (Spis + generator) :




Oczywiście nie musimy od razu rzucać się na grzebanie w kodach. Do dyspozycji mamy całą masę darmowych szablonów, które wystarczy wgrać na swojego bloga, żeby cieszyć nowym wyglądem.

Poniżej podam Wam kilka linków do blogowych upiększaczy, ale jest tego duuużo więcej, wystarczy wpisać w google "szablony na bloga" czy "blog backgrounds" i bez problemu znajdziecie coś ciekawego.


Jak wgrać gotowy szablon na bloga:




Ikonki społecznościowe do pobrania:




Mam nadzieję, że coś Wam się z tego przyda, bo trochę czasu siedziałam nad tymi linkami :D

A na koniec filmik znaleziony na youtube, który bardzo mi się spodobał i dał troszkę do myślenia ;) 


Jak stworzyć ładny blog?  






19 komentarzy:

  1. Kochana to i tak jesteś niezła wiedząc że <b... oznacza pogrubienie. Ja jeste, totalnym laikiem. Barwo za samodzielność :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wykonałaś Olu ogromną pracę z tymi linkami, dzięki serdeczne :-) Przydadzą mi się te informacje!
    Wszystkiego NAJ w Dniu Kobiet :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przydadzą Ci się te linki! :) Dziękuję za życzenia :)

      Usuń
  3. Przyda sie, wszystko sie przyda. Czlowiek uczy sie cale zycie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie grzebanie w kodach (choć jestem samoukiem i to początkującym), jeszcze bardziej lubię wszelkie zmiany - dzięki za linki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo! Muszę przyznać, że to grzebanie jest bardzo wciągające ;)

      Usuń
    2. dla mnie to absolutnie czarna magia, tym bardziej dziękuję za podpowiedzi, choć nie wiem czy dam rade się z tym zmerzyć :)

      Usuń
    3. Ja bez gotowych kodów też bym nie podołała, ale jakoś się udało, więc polecam spróbować :)

      Usuń
  5. Suuuper! Wreszcie wszystko zebrane w jednym miejscu - teraz już nie ma wymówki, żeby nie podrasować swojego bloga. Tylko chwilowo czasu brak... Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj zmiany na blogu to straszny pożeracz czasu ;) Proszę bardzo :)

      Usuń
  6. Ha! A jednak pomalutku zaczęłam się wgryzać i zmieniać:) Dziękuję za ten świetny post:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dziękuję za ten post!! Co prawda stawiam raczej na standardowy wygląd jeśli chodzi o bloga, ale czasem wkurza mnie, że nie umiem czegoś zainstalować, bo mój poziom znajomości html-a jest dokładnie taki jak Twój... Jeszcze raz wielkie dzięki!! Bardzo podoba mi się Twój blog, już się dopisałam do listy czytelniczej ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo i dziękuję za miłe słowa :) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Widzę wiele przydatnych linków :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)