20 grudnia 2013

Jesienna mgła by Me - projekt na konkurs

English:
 

Hi! Lately I didn't have time because of preparations to the Brother contest. Subject was "Autumn mist".
I see it that way: early morning coming home after a great night party, where I'm wearing light, summer dress and hiding my hands and neck from autumn cold. Because of that my dress is warm in that places and light below. Mist is grey and gloomy but in autumn mist colours of leafs penetrates it so my project is full of colors. I used for it knit in different weight. Closer to neck and hand is the most warm knit and it's changing to the bottom. Colours are inspired by changing leafs. Project, pattern and sewing all by me specially for the contest ---> HERE You have it :)



Polish:

Witajcie! Trochę mnie tu nie było. Tzn. byłam, ale tak biernie :D Wszystko za sprawą przygotowań do jesiennego konkursu Brother'a :) Motywem przewodnim miała być jesienna mgła, a tak właśnie wyobrażam sobie ją ja :) :



Jesienna mgła kojarzy mi się z wczesno-porannym powrotem do domu po udanej nocnej zabawie. Gdzie ubrana w jeszcze lekką, letnią sukienkę kurczowo chowam dłonie i szyję przed chłodem jesieni, dlatego w tych miejscach sukienka jest najcieplejsza, a u dołu najlżejsza. Mimo, że mgła sama w sobie jest szara i ponura to bez problemu intensywne barwy zmieniających kolor liści przebijają się przez nią. Dlatego też mój projekt pełen jest barw jesieni. Sukienka uszyta została z tiulu i pasków dzianiny o różnej gramaturze. Im bliżej dłoni i szyi tym cieplejsza dzianina. Cała sukienka symbolizuje ulotność mgły i jesieni jako przejścia z ciepła w zimno i to chciałam zawrzeć w swoim projekcie, stopniując grubość materiałów.

Oprócz tego, układ kolorów patrząc od góry współgra z barwami zmieniających się liści, bo przecież pierwszą oznaką jesieni są właśnie żółknące liście. Przechodzą one z żółtego w pomarańcz i czerwień żeby w końcu całkiem opaść i zostawić same brązowe gałęzie. Zielony tiul ma symbolizować mijające lato, a zarazem w zestawieniu od góry przypominać o tym, że w końcu ten brąz znów się zazieleni.







Projekt, wykrój i wykonanie all by me, specjalnie na konkurs Brother'a 2013 "Jesienne Mgły"
Link do konkursu --> TUTAJ


Btw. podczas szycia pierwszy raz ułamały mi się igły w overlocku i to dwie na raz! Myślicie że to na szczęście? :D


xoxo
Vayle


10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawie zinterpretowalas mgle, ktora faktycznie kojarzy sie z szaroscia i biela, choc kazdy wie, ze pod woalem chmur kryja sie barwy. Zycze powodzenia w konkursie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To żeby nie zapeszyć, Nie Dziękuję ;)

      Usuń
  2. Super :) A te igły to napewno na szczęście ;) Życzę wygranej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję ;) no i nie dziękuję ;)

      Usuń
  3. Na wygraną!! na pewno:) choć jesienna mgła mnie się kojarzy z kolorem szarym, takim jasnym, który ja bardzo lubię:) ale może właśnie to kolorami zaskoczysz??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dużo fajnych projektów startuje, więc nie obiecuję sobie za wiele, ale kto wie ;)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawa interpretacja jesiennej mgły, która mi również kojarzy się raczej z szarością :) Życzę wygranej w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się zawsze wszystko inaczej kojarzy :D ponownie, nie dziękuję :)

      Usuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)