8 czerwca 2014

Jak ułatwiacie sobie szycie?



English:

Hi! Today's post is about things that makes your sewing easier. This are all the ways for You to make Your sewing life easier and all written by You. So if You wanna to add something please leave me a comment :) Above title You have translation button please use it to read the all story :)



Polish:

Witajcie! Dziś post zapowiedziany już dwa miesiące temu i ściśle związany z ostatnią zabawą. Jako jedno z zadań mieliście napisać jak ułatwiacie sobie szycie.
 Dziś to wszystko zbieram do kupy i podaję Wam na tacy. Zainspirujcie się nawzajem i korzystajcie z porad blogowych znajomych.


Jeśli chcielibyście coś jeszcze dodać od siebie, tak jak i ja to zrobiłam to śmiało piszcie w komentarzach, a ja zaktualizuję listę :)


Będę wdzięczna jeśli napiszecie mi również jak działa nowy adres bloga. Wszystko Wam się wyświetla tak jak wcześniej czy są jakieś problemy?


Zaczynam się zastanawiać czy dobrze zrobiłam przechodząc na własną domenę. Utwierdźcie mnie proszę w tym przekonaniu ;)



Wracając do tematu, tak ułatwiacie sobie szycie:


Anonim:
  • Szycie ułatwiam sobie tym, że: mam blisko siebie nożyczki, staram się mieć wokół siebie porządek oraz żeby wszystko było na stałym miejscu.


Betty
  • Jako że lubię ład i porządek, najważniejsze jest dla mnie mieć wszystko posegregowane. Dlatego też zbieram przeróżne pudełka/puzderka/kartoniki i do nich chowam akcesoria potrzebne do szycia. Duże pudło na nici, mniejsze na guziki, inne na ozdobne guziki, zamki, tasiemki, koraliki, itd :)


  • Ułatwiam sobie szycie twoim boskim igielnikiem:)


  • Szyciowe życie ułatwiają mi słoiki na ścinki: http://szyciekoty.blogspot.com/2014/01/soiki-na-dobry-poczatek.html, ułatwiają zapanowanie nad resztkami :-) i organizer: http://szyciekoty.blogspot.com/2014/04/diy-organizer-schowek-na-kable.html, wiszący na boku biurka, przy którym szyję, mam wszystko pod ręką: szpilki, nożyczki, linijki, nożyki, mazaki, kredki i etc :-)


  • Jak ułatwiam sobie szycie? Sporo tych "ułatwiaczy" się pojawia:) Zawsze giną mi szpilki, więc uszyłam sobie taki szpilkownik, który noszę na ręce a tym samym szpilki mam zawsze pod ręką. Często coś mierzę, kroję, wycinam....zazwyczaj w szale tworzenia nie wiedziałam, gdzie położyłam nożyce albo miarę krawiecką czy ołówek....i szukałam....od jakiegoś czasu nie szukam - uszyłam sobie taki pas na biodra, który ma kieszonki. W kieszonkach wszystko, co jest mi niezbędne do tworzenia....po użyciu nie odkładam już na krzesło czy inne miejsce tylko do kieszonki i tym sposobem już niczego nie szukam:)



Ef:
  • Mój sposób na ułatwienie sobie szycia? Zaprasowywanie zakładek, wbijanie szpilek prostopadle do założeń, kosz na śmieci pod ręką,żeby pozbywać się nitek i ścinków materiałów i chyba to, co pomaga najbardziej: żółta karteczka przyklejona do maszyny, na której zapisałam sobie to, o czym często zapominałam w ferworze szycia:" zarygluj szew!". Mi, jako osobie, która dopiero zaczyna przygodę z maszyną bardzo to ułatwia obejście z szyciem i szczędzi nerwów :)


 Elka1001:

  • Aby były szpilki pod ręką owinęłam grubszym, miękkim paskiem materiału ramię maszyny do szycia i tam wbijam szpilki.Jeśli materiał się śliska pod stopką a maszyna nie chce zszywać to szyję przez pasek gazety który po zszyciu usuwam.Gdy chcę zmienić igłę przy maszynie a kolba igły jest okrągła o przytrzymuję igłę wkładając szpilkę w dziurkę igły i w ten sposób ustawiam igłę w takiej pozycji jak chcę.


 
  • Mam kilka ułatwiaczy szycia - pierwszy i najważniejszy szyję kiedy dzieci śpią :), drugi - cały stół w jadalni jest tylko dla mnie :) , trzeci - pod ręką mam wszystkie niezbędne przybory - nożyczki, szpilki itp i ostatni - Internet i magia tutoriali :))))


Sunshine: 
  • Co do ułatwiania sobie szycia :) moja leciwa już maszyna ma problem z naprężeniem nici. Za każdym razem, gdy pętelkowała od góry bądź dołu wyciągałam dużą i okropnie ciężką encyklopedię szycia i szukałam czy mam tę śrubkę przykręcać, czy odkręcać i czy na górze czy w bębenku, bo za Chiny Ludowe nie mogłam tego zapamiętać. Pewnego dnia postanowiłam tabelkę z instrukcją tłumaczącą co robić w obu przypadkach skserować, wyciąć i przykleić trwale do maszyny do szycia... uff to była ulga, tak tylko zerknąć i wiedzieć! :)


Anette M: 
  • Swoje szycie ułatwiam sobie tym, że robię jak najlepszy wykrój ! dodatkowo zdradzę radę mojego taty, który zawsze mi powtarza" jeśli coś robisz przy igle zdejmuj nogę z pedała"po kilku sytuacjach bliskich przeszycia sobie palca wzięłam tę radę głęboko do serca :) wam również polecam


 Ja:

  • Moim największym ułatwiaczem przy szyciu jest frezzer paper, który po prostu uwielbiam! Polecam każdemu, tym bardzie do małych elementów. Poza tym nosze igielnik na ręce, a obcinaczkę do nitek na szyi, dzięki temu wszystko niezbędne mam pod ręką. Używając szpilek zawsze wbijam je w kierunku odwrotnym do szycia żeby łatwiej mi się je wyciągało podczas zszywania.   



Mam nadzieję, że zainspirujecie się niektórymi pomysłami. Śmiało dodawajcie też swoje! Te blogi które udało mi się namierzyć podlinkowałam do autorów, jeśli któraś jeszcze z wyżej wymienionych osób posiada bloga to proszę podać mi go w komentarzu :)



Zastanawiam się nad podzieleniem się z Wami moim papierem do wykrojów. Sprzedawałabym Wam papier np. w tłustych ćwiartkach, albo na metry czy centymetry, ale nie wiem czy byliby jacyś chętni? Jeśli tak to dajcie znać, ja i tak mam go w nadmiarze ;)


 

4 komentarze:

  1. Świetne rady :) Mi również ułatwia szycie Twój igielnik :) Uwielbiam go

    OdpowiedzUsuń
  2. No to chyba i ja w końcu uszyję sobie igielnik, bo moje szpilki walają się po całym mieszkaniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Sama posiadam i na rękę i na maszynę :)

      Usuń

Dziękuję ślicznie za każdy komentarz :)